CEE'D - від 5 997 грн/міс. RIO - від 5 875 грн/міс. Tiggo - від 5 198 грн/міс. AVEO - від 5 198 грн/міс. SPORTAGE - від 8 775 грн/міс. Niro - від 9 604 грн/міс. NIVA - від 5 058 грн/міс. EMGRAND - від 4 259 грн/міс. LARGUS - від 3 729 грн/міс. Stonic - від 6 478 грн/міс. LADA GRANTA - від 3 653 грн/міс. LADA 4x4 - від 4 595 грн/міс. X-RAY - від 5 122 грн/міс. VESTA - від 4 859 грн/міс.
22.02.2011
Ринок автопродажів вже який місяць перебуває в стагнації. Лише деякі банки можуть дозволити собі автокредитування. Щоб стимулювати купівельну здатність населення, автодилери і автовиробники почали пропонувати клієнтам власні кредитні програми. Про ситуацію, що склалася на автомобільному ринку України, розповів в ексклюзивному інтерв'ю UBR президент Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів СтаніславЩербина.
UBR: Яка ситуація на автомобільному ринку України? Що показав січень?
С. Щ.: Як не дивно, цей січень не вписується в прогнози багатьох експертів. Цей місяць показав досить реальну динаміку, об'єм продажів виріс на 50% по відношенню до 2010 року.
UBR: Чим це викликано?
С. Щ.: По-перше, це лояльні програми у кінці року по зниженню вартості товару, почало активніше йти кредитування, хоча процентні ставки досить високі. Люди, які звикли брати автомобілі безкоштовно, а потім незрозуміло як за них розраховуватися, зараз поставлені в певні рамки. Зараз 50% або, у кращому разі, 30% вартості автомобіля - це банківські запоруки, гарантії. Але в цілому ситуацію доки не можна назвати стабільною: ріст продуктів харчування, ріст бензину, - усе це призупиняє продажі автомобілів.
UBR: Тобто, січень був позитивним, але серйозної динаміки ви доки не чекаєте?
С. Щ.: Я не можу сказати, що буде в найближчі півроку, але за підсумками першого кварталу, думаю, показники будуть на 20% гірше, ніж вони є зараз, і як їх прогнозують. Динаміки розвитку кредитування я не бачу. Скоротилася кількість банків, які реально повинні займатися з дилерами або з імпортерами спільними проектами, як це було в докризовий період. Тоді були лояльні підходи, був банківський відробіток клієнтури, зниження процентної ставки, серйозні цікаві програми (адже кредитування - це, в першу чергу, бюджетні автомобілі, у престиж-класі ця тема мало кого цікавить).
UBR: Сьогодні як йдуть справи в сегменті партнерських програм між дилерами і банками?
С. Щ.: На даний момент я не бачу банків, які могли б серйозно кредитувати купівлю авто. Можливо, зараз ще йде докапіталізація багатьох банків, десь сьогодні міняється політика тимчасової адміністрації, тобто, поки не буде стабільної ситуації в економіці, у банківському секторі, поки не станеться уповільнення інфляції, - банки не починають масштабну програму кредитування. На сьогодні більше користі в цьому плані приносять власні фінансові компанії, які працюють при великих автоімпортерах.
UBR: В чому суть цих програм автовиробників, і чи можуть вони розвивати кредитування?
С . Щ.: Звичайно, там є такі речі, як нульове кредитування. Там відразу задіяна і програма страхування і техобслуговування, тобто, програма автовиробників - це комплексна програма.
UBR : Ці програми здатні розворушити автомобільний ринок?
С. Щ.: Доки цей тільки легкий подих, тому що у будь-якому випадку там, де йдеться про гроші або хороший товар, завжди буде стабільність.
UBR: Як вплинуло на автокредитування прийняття нового Податкового кодексу?
С. Щ.: Він трішки зіпсував стосункам з покупцями комерційних автомобілів, тобто, малий і середній бізнес, який використав куплений транспорт для свого бізнесу. Сьогодні є посилення фіскального тиску на підприємця. Що стосується законодавчої інновації, якої ми домагалися, - це трейд ин. І цей закон ухвалений, але він працює не до кінця. Є умовності, які торкаються державтоінспекції в оцінці вартості товару, хоча, сам закон виписаний ідеально. Але найголовніше - немає товару. Потрібно, щоб людина здавала старі автомобілі.
UBR: Подорожчання бензину утримує людину від купівлі нового автомобіля?
С.Щ.: Це дуже серйозне питання, яке повинне вирішити антимонопольний комітет.
UBR: Назвіть основні кроки, які дозволять оживити ринок автопродажів.
С. Щ.: Пониження відсотка інфляції, зниження вартості продуктів харчування.
UBR: Скільки автомобілів планується продати до кінця 2011 року?
С. Щ.: Якщо в 2010 ми продали 162 тисячі автомобілів, то цього року є реальна можливість дійти до 180 тисяч штук. Усе залежить від того, наскільки ми посміхатимемося нашому клієнтові.