Головна
Карта сайту
Контакти
Aвтотак на Facebook  Aвтотак на Twitter   0 800 500 348 (безкоштовно з мобiльних та стацiонарних телефонiв в межах України)
 
 

Sens - від 2 354 грн/міс. CEE'D - від 6 515 грн/міс. RIO - від 4 730 грн/міс. Tiggo - від 4 708 грн/міс. Cruze - від 6 086 грн/міс. AVEO - від 4 859 грн/міс. SPORTAGE - від 8 309 грн/міс. ASTRA - від 6 826 грн/міс. TRACKER - від 6 125 грн/міс. Niro - від 9 231 грн/міс. NIVA - від 4 925 грн/міс. R2 - від 2 517 грн/міс. R4 - від 3 285 грн/міс. EMGRAND - від 3 993 грн/міс. LARGUS - від 3 194 грн/міс.

Нацкомфінуслуг видала першу в Україні ліцензію на придбання товарів в групах: плюси для споживачів

Лютий 2013: Всеукр. газета


Власний автомобіль для багатьох з нас це не розкіш, а засіб пересування.  Машина - чудовий помічник у вирішенні нагальних питань, як в домашньому господарстві, так і в роботі.  Крім того, пересуватися на власному автомобілі набагато приємніше та комфортніше.  Разом з тим, відкладати щомісяця трохи грошей в надії на те, що колись з’явиться потрібна сума - досить не просто.  У цьому випадку гроші з'їдає інфляція та різні життєві потреби.  З банками теж домовлятися складно.  Хоча автокредити на якийсь час повернулися на ринок банківських послуг, але масовими їх не назвеш через високу процентну ставку та складності отримання.  А на даний момент ще й пішла чергова хвиля «некредитування» населення. 

Але, якщо автомобіль потрібен, а коштів не вистачає, виходом із ситуації стає покупка в групах.  На сухій юридичній мові така діяльність називається «адміністрування фінансових активів для придбання товарів у групах».  Перевага цього способу покупки полягає в його доступності для переважної більшості наших громадян.  Особливо виправдали себе покупки в групах в сегменті бюджетних автомобілів та автомобілів середнього класу.
 Суть такої послуги полягає в наступному.  Формується група людей, бажаючих придбати автомобіль.  Вони починають оплачувати щомісячні внески.  За ці гроші купуються автомобілі, які й розподіляються між учасниками щомісяця.
 На перший погляд все виглядає просто та зрозуміло.  Чимало наших співгромадян скористалися подібною послугою, завдяки чому вже їздять на власних машинах.  Зусиллями лише двох найбільших операторів ринку вже майже 44 000 автомобілів були передані українським громадянам.  Тим не менш, ця сфера фінансових послуг до останнього часу не мала визначеної до кінця законодавчої бази.  Така ситуація гальмувала розвиток покупок в групах в нашій країні.

Про важливі зміни, що відбулися на ринку покупок товарів у групах розповіла Заступник  Голови правління ТОВ «АВТО ПРОСТО» Сніжана Бранець: «Наша компанія стала першою в Україні, яка отримала державну ліцензію.  Нарешті, держава на законодавчому рівні визнала наш вид діяльності, і тепер всім компаніям, які займаються наданням даної послуги необхідно мати ліцензію».

Наша співрозмовниця детально зупинилася на позитивних моментах, які принесе ліцензування всім тим, хто скористається послугою придбання товарів у групах.

По-перше, тепер цю діяльність контролює Національна комісія з регулювання ринку фінансових послуг.  Це говорить про те, що права наших споживачів захищені не тільки Іспекціей з питань захисту прав споживачів, але й ще одним державним органом.

По-друге, до установ, що займаються роботою з фінансовими активами для придбання товарів у групах, встановлені жорсткі вимоги: власний капітал компанії повинен бути не менше 5 млн. грн., встановлені нормативи з платоспроможності та ліквідності компанії-адміністратора, вимоги до приміщення, до відокремлених підрозділів, програмного забезпечення.  Тут же можна зазначити, що ліцензійними умовами, також, чітко обумовлена термінологія.  Наприклад, що треба розуміти під словом «група», що таке «ціна товару», «періодичний платіж» і т.д.  Іншими словами, встановлено загальний понятійний апарат, єдині правила для всіх адміністраторів та споживачів послуги.  Перелік вимог досить великий.  Все це, на перший погляд, не так вже й важливо для споживача.  Але, слід розуміти, що саме такі подібні умови не дозволять з'являтися на ринку сумнівним компаніям.
 По-третє, в ліцензійних умовах чітко зазначено, що, для того, щоб займатися подібного роду діяльністю, у компанії повинен бути договір поставки з виробником.  Такий договір має бути укладений до того, як від клієнтів почнуть надходити гроші за товар.  Більш того, в ліцензійних умовах обумовлені вимоги до самого договору.  Очевидно, що виробник не побажає псувати собі репутацію та мати справу з сумнівними компаніями.  Таким чином, з'являється ще одна додаткова гарантія для клієнта.  Наприклад, ТОВ «АВТО ПРОСТО» (ТМ «АВТОТАК) співпрацює з найбільшим виробником та дистриб'ютором автомобілів в Україні.  Клієнти АвтоТак можуть вибирати автомобілі на будь-який смак, із представлених Корпорацією, а саме: Opel, KIA, Chevrolet, ЗАЗ, Chery та ін.

Нарешті, в ліцензійних умовах чітко прописано, що предметом договору не можуть бути гроші, а виключно рухоме майно.  Справа в тому, що деякі компанії, нібито працюють у цій сфері, в кінці кінців, передають клієнтові не автомобіль, а гроші. Тобто, клієнт має справу з якоюсь подобою кредитного договору.  Саме через такі непорозуміння виникає хибна думка про надання цієї послуги як про якийсь «недокредит».  Тепер ситуація, коли клієнт у кінцевому підсумку, а іноді й «в кращому випадку», отримує гроші, а не автомобіль чи інше рухоме майно, буде вважатися порушенням законодавства.  При купівлі товарів у групах обов'язково повинен бути присутнім власне товар.

Таким чином, відтепер компанії, пов'язані з купівлею товарів у групах, але які не мають ліцензії, не мають права працювати.  Точніше кажучи, вони не мають права укладати нові договори, але можуть обслуговувати укладені до початку введення ліцензування договору.  Перед оформленням договору на придбання товару в групах, людям слід поцікавитися, чи є у даної конкретної компанії ліцензія на здійснення такої діяльності.  Якщо ліцензії немає в наявності, це говорить про те, що дана компанія працює нелегально, тобто, без дозволу відповідного органу, чого бути в принципі не повинно.  Іншими словами - це просто шахраї.  Таким чином, в цьому сегменті повинні залишитися тільки добросовісні та досвідчені компанії-адміністратори, в арсеналі яких є всі інструменти, в тому числі й фінансові, які дозволяють виконувати зобов'язання перед своїми клієнтами та здійснювати довгострокову діяльність, дотримуючись вимог, які висунуті в ліцензійних умовах.

На думку пані Бранець, ліцензування компаній, що пропонують придбання товарів у групах, зробить цю послугу ще більш затребуваною серед населення та допоможе їй стати цілком звичним способом придбання дорогих товарів.

| | More